Latvijā dīzeļdegvielai jāpievieno biokomponents

Sākot no 2024. gada 1. aprīļa, Latvijā dīzeļdegvielai jāpievieno biokomponents 7% apjomā. Šobrīd biodegviela ir visizdevīgākais veids, kā samazināt autotransporta emisijas un aizstāt fosilo degvielu.

Sākot ar 2024. gada 1. aprīli, Latvijā dīzeļdegvielai būs jāpievieno biokomponents 7% apjomā. Šobrīd biodegviela ir visizdevīgākais veids, kā samazināt autotransporta emisijas un aizstāt fosilās degvielas.

"Ir būtiski, ka biodegviela tiek ražota Latvijā, iesaistot gan vietējos lauksaimniekus, gan pārstrādātājus - tas rada ieguvumus tautsaimniecībai kopumā, pieaugot nodokļu ieņēmumiem," uzsvēra Guntis Gūtmanis, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes priekšsēdētājs.

"Biodegviela ne tikai samazina autotransporta ietekmi uz vidi un mazina globālo sasilšanu, bet arī veicina energodrošību, ņemot vērā, ka Latvijā naftas produkti tiek importēti," atgādināja SIA "Bio-Venta" valdes loceklis un ražošanas direktors Indulis Stikāns.

SIA "Zemkopība" valdes priekšsēdētājs Holgers Maršs apliecināja, ka lauksaimniekiem ir svarīgi, lai rapšu pārstrāde notiek Latvijā, jo pretējā gadījumā tie par sliktāku cenu būtu jāeksportē.

Sīkākai informācijai- https://fb.watch/r10X3kuc0o/